wtorek, 14 lipca 2015

Trzeci trymestr drugiej ciąży

Na blogu jestem rzadko. Przyznaję. Bardzo rzadko. Teraz siedzę i ledwo łapię oddech, najwygodniej mi w pozycji półleżącej na boku, dlatego jeśli chcecie być na bieżąco, zapraszam na naszego Instagrama.

Wg ostatniej miesiączki termin mam na 6.08, w USG na 22.07. Urodzę 1.08, mówię Wam ;) Trzeci trymestr trwa od 27 do 40 tygodnia ciąży ale uwierz, będzie Ci się wydawało, że trwa wiecznie a ten ogromny brzuch masz od zawsze. Właśnie - brzuch. Mój jest OGROMNY. Siedzenie, leżenie, kucanie, STANIE, to męka. Schylić się po samochodzik, kredkę, skarpetkę? Koszmar. Zmiana boku w nocy trwa 5 minut i wymaga asekuracji Pawła :) W trzecim trymestrze dziecko głównie rośnie (aaa to stąd ten brzuch ;)) więc ruchy z czasem staną się bolesne a pod koniec zmieni się ich charakter - Maluch będzie się przeciągał, ruszał, ale oszczędzi Ci silnych kopniaków - nie będzie miał na to miejsca.

Dodatkowe dolegliwości, które spotęgują Twoje zniecierpliwienie:
- zmęczenie i wieczna zadyszka.
- skurcze łydek,
- skurcze przepowiadające,
- obrzęki
- rozstępy
- żylaki
- siusiu co godzinę
- bóle pleców

Co powinno Cię zaniepokoić?
- brak ruchów dziecka,
- krwawienie
- sączenie wód płodowych przed terminem,
- silny ból brzucha.

Badania w trzecim trymestrze:
- badanie ogólne moczu,
- morfologia krwi,
- badanie antygenu Hbs
- badanie przeciwciał w kierunku toksoplazmozy
- USG, mówiłam, że Maks w 36 tc ważył 3600? wpasuje się w nazwę bloga? :)
- GBS

Wiem, że ten okres strasznie Ci się dłuży ale to już z górki, prędzej czy później urodzisz ;) A na mecie czeka na Ciebie Twoje ukochane dziecko z całym zapasem miłości i nieprzespanych nocy :)

2 komentarze :

  1. Natura tak to sprytnie wymyśliła żebyś zaczęła coraz gorzej znosić ciąże pod koniec a wiesz po co? :) Teraz zaczynasz czekać i marzyć o porodzie a zapominasz że się go boisz :) :) trzymam kciuki za ostanie tygodnie.. praktycznie rok różnicy będzie miedzy naszymi młodszymi :) mój przetrzymał mnie całe lato do 31 sierpnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z tymi ruchami to pamiętam, że pod koniec ciąży miałam regularną nerwówkę bo się nie rusza, a w każdym razie nie tyle co wcześniej. Ale położna mi wtłukła do łba, że w tę stronę też przeginać nie można, bo w końcu ma coraz mniej miejsca, to i mniej się rusza, i te ruchy są nieco inne. :)

    OdpowiedzUsuń